5 sposobów na zoptymalizowanie podstrony produktu

Często zdarza się tak, że mimo szczerych chęci zakupu produktu w sklepie internetowym, wychodzimy  z niego zniesmaczeni. Dlaczego? Powodów może być wiele. Zbyt wysoka cena, wątpliwa jakość, droga przesyłka… przykładów można wymieniać bez końca. Są jednak pewne sposoby, które pozwalają zatrzymać użytkownika na dłużej, a co za tym idzie, jest duża szansa, że dokona on konwersji właśnie u nas.

Czas na kilka sposobów:

 

Twórz unikalne opisy

Można powiedzieć, że jest to prawda stara, jak świat Internet.

Przykład:

Przykład:
Ostatnio chciałem zakupić eleganckie opakowanie z amerykańskimi słodyczami w środku jako prezent. W sieci znalazłem dwa sklepy internetowe, które tym się zajmowały. W pierwszym niestety nie mieli tego, czego chciałem, lecz w drugim na szczęście posiadali dokładnie to, czego pragnąłem. I wtedy zaczęły się problemy. Intuicyjność strony nie powalała, a kiepska szybkość doprowadziła do tego, że nie dokonałem konwersji. I w ten sposób sklep stracił klienta, bo byłem w 100% przekonany do zakupu, gdyż nie miałem innej opcji, lecz niestety szybkość strony była kluczowym elementem, przez który postanowiłem opuścić lejek sprzedażowy.

Warto jednak na tę sytuację spojrzeć również z praktycznej strony. Google uwielbia świeży i unikalny content. Twoim zadaniem jest dostarczanie mu go.

 

Zadbaj o dostępność produktu

W tym momencie warto przytoczyć związek frazeologiczny „z pustego nawet Salomon nie naleje”. Co z tego, że nasz produkt będzie miał świetne zdjęcia, kapitalny opis czy wyśmienitą cenę, jeżeli nie będzie można go zakupić, bo nasz magazyn świeci pustkami. Niestety bardzo często taka sytuacja ma miejsce. Sam fakt braku towaru nie jest jakąś ogromną tragedią. Zamówiliśmy od producenta X sztuk i wszystkie się wyprzedały. Oczywiście lepsze to, niż produkt miałby być przechowywany u nas przez rok lub nawet więcej.

Co w takiej sytuacji najlepiej zrobić?

Można podejść do tego w dwojaki sposób. Zapominamy o całej sprawie i udajemy, że nic się nie stało. Ten sposób zdecydowanie odradzam. Użytkownik zobaczy, że nie ma jego produktu i w 99% przypadków będzie zły z powodu zaistniałej sytuacji.

Drugi sposób jest o wiele lepszy, również z czysto marketingowego punktu widzenia. W momencie wejścia użytkownika na podstronę produktu wyświetlamy mu informację, że produkt jest chwilowo niedostępny i może podać swój adres mailowy lub numer telefonu, abyśmy mogli przypomnieć mu wtedy, kiedy produkt będzie dostępny.

W tym momencie mamy relację win-win. My pozyskujemy kontakt do potencjalnie zainteresowanego klienta, a on w zamian za to nie będzie musiał codziennie obserwować naszej witryny, tylko będzie czekał na „znak” od nas.

 

Umieszczaj opinie klientów

O idei social proof nie trzeba wspominać zbyt dużo. Jeżeli coś podoba się wielu ludziom, PRAWDOPODOBNIE spodoba się Tobie. Prawdopodobnie, bo nie jest to żadna pisana zasada. Dowody społeczne są bardzo silną bronią marketingową. Jeżeli mamy dwa podobne produkty, to jest większe prawdopodobieństwo, że wybierzemy oczywiście ten produkt, który ma więcej lepszych opinii. Nikt nie lubi ryzykować w ciemno, zwłaszcza w Internecie.

Należy zatem zapewnić takie „poczucie bezpieczeństwa”. Zbieraj opinie od swoich klientów i umieszczaj je na podstronach produktów. Jak je zbierać? Najlepszym rozwiązaniem jest wysyłka maila do klienta, który 2 tygodnie temu zakupił Twój produkt. Dlaczego należy czekać aż 2 tygodnie? Musisz wziąć pod uwagę, że dostawa nie zawsze przebiega w ekspresowym tempie. Pod uwagę należy również wziąć to, że klient nie miał czasu, aby zapoznać się z produktem od razu po zakupie. Dajmy mu na to czas.

 

Powiązane produkty mile widziane

Sprzedaż komplementarna (cross-selling) to potężna broń w rękach sprzedawców. Czym się charakteryzuje? Otóż po dodaniu produktu do koszyka, od razu mamy wyświetloną propozycję kupna czegoś komplementarnego.

Przykłady wzięte z życia:

  • propozycja zakupu myszy komputerowej w przypadku kupna klawiatury
  • propozycja zakupu kostki do gry w przypadku kupna gitary
  • propozycja zakupu etui w przypadku kupna smartfona
  • propozycja zakupu innej książki tego samego autora w przypadku kupna najnowszej pozycji

 

Takich przykładów jest dosłownie tysiące i wielce prawdopodobne, że sam padłeś chociaż raz „ofiarą” cross-sellingu?

Dlaczego ta strategia jest taka skuteczna? Tak jest po prostu wygodniej. Zarówno dla klienta, jak i dla sprzedawcy. Ten pierwszy nie musi szukać tej dodatkowej rzeczy, a  ten drugi nie musi wydawać pieniędzy i tracić czasu na jego promocję.

 

Wyróżniaj bestsellery

Przyznam szczerze, że ta strategia osobiście działa na mnie najlepiej. Jeżeli widzę produkt, który jest w elitarnej kategorii „Bestsellery”, automatycznie budzi się we mnie ciekawość, aby wiedzieć o tym produkcie więcej (oczywiście, jeżeli mnie on interesuje). Takie poszukiwania często kończą się dokonanym zakupem. Myślę, że takich ludzi jak ja, są dziesiątki tysięcy.

Dlaczego słowo „bestseller” wzbudza takie emocje?

Bardzo lubimy kupować produkty, które zostały sprawdzone już przez wielu ludzi stosunkowo podobnych do nas. Jeżeli zatem interesujący nas produkt będzie miał etykietę „bestseller” i w dodatku będzie posiadał wiele ciekawych opinii, pozostaje już tylko jeden krok do zakupu.

Wykorzystaj breadcrumbs

Breadcrumbs (dosłownie „okruszki chleba”) pełnią dwie bardzo ważne role na stronach produktów, jak i w całym sklepie. Jakie to role?

Po pierwsze, użytkownik będzie dokładnie wiedział, jak wygląda jego wędrówka na stronie. W każdej chwili będzie mógł przejść do poprzedniej kategorii lub nawet przejść na stronę główną.

Po drugie, zwiększa się jakość linkowania wewnętrznego, które jest bardzo przyjazne w procesie pozycjonowania sklepu. Breadcrumbs to tak naprawdę odnośniki prowadzące do określonych miejsc wewnątrz sklepu, a właśnie w linkowaniu wewnętrznym o to chodzi.

Sprawdzonych przykładów na optymalizację podstron produktów może być naprawdę mnóstwo. Jeżeli chcesz, aby ten temat był bardziej rozwinięty w następnym artykule, napisz to w komentarzu poniżej.

 

5 sposobów na zoptymalizowanie podstrony produktu
5 (100%) 1 głos[ów]

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz