10 najpopularniejszych celów witryny i sposoby jak je osiągnąć

W poprzednim artykule uznaliśmy, że warto brać się za analitykę webową, aby osiągnąć sukces nie tylko w Internecie, ale  i w całym biznesie. Jednakże, aby efektywnie badać, czy analityka webowa działa na naszą korzyść, musimy wyznaczyć cele, które nasza strona internetowa lub aplikacja musi spełniać.

 

Poniżej przedstawiam listę przykładowych celów witryny oraz sposoby, w jakie możesz je osiągnąć:

 

  1. Zwiększenie sprzedaży produktu X o 15% w czasie 3 miesięcy

Aby osiągnąć ww. cel przede wszystkim należy potraktować ten produkt priorytetowo, zarówno na stronie internetowej, jak i w działaniach social mediowych czy kampaniach Google.

Jeżeli posiadasz sklep internetowy, będzie Ci znacznie łatwiej wypromować ten produkt. Możesz go pokazywać obok koszyka z dopiskiem „Inni użytkownicy wybrali również ten produkt”. Jest to tzw. cross-selling, a więc transakcja, która polega na sprzedaż komplementarnej, np.: kupuję gitarę (produkt główny) + futerał (produkt komplementarny)

Przykład:

cross-selling

  1. Zwiększenie ruchu o 20% w ciągu 5 miesięcy

Sposobów na zwiększenie ruchów jest bardzo dużo. Można teraz ściśle przyjrzeć się pozycjonowaniu naszej witryny lub rozpocząć działania w social media, które pozwolą użytkownikowi przejść na witrynę, np.: linki do artykułów umieszczone w postach.

Również kampanie płatne sprawdzą się dobrze w tej sytuacji, ale oczywiście w grę wchodzi kwestia budżetu na takie działania.

 

  1. Pozyskanie 100 subskrybentów newslettera poprzez stronę internetową

W tym przypadku w grę przede wszystkim wchodzi odpowiednie usytuowanie miejsca, w którym można zapisać się na newsletter. Moim zdaniem najlepszymi sposobami są: popupy oraz okienka, które znajdują się bezpośrednio pod każdym wpisem. Mamy wtedy pewność, że nie zostaną one przeoczone, oczywiście, jeżeli każdy dotrwa do końcowego zdania artykułu, aby ujrzeć taki baner.

Tak to wygląda u mnie:

newsletter

  1. Pozyskanie 50 like’ów na Facebooku z poziomu strony internetowej

Tutaj sprawa wygląda podobnie jak z zapisem na newsletter. Wszystko zależy od usytuowania miejsca, w którym będzie można przejść na fanpage bezpośrednio ze strony internetowe, czy nawet polubić fanpage bez konieczności wychodzenia poza obręb witryny.

Przykład:

facebook

 

  1. Otrzymanie 10 opinii o produktach w ciągu jednego miesiąca

W tym przypadku skupiłbym się raczej na efektywności e-mail marketingu i Twoich zdolności copywriterskich. Co zrobić, aby zwiększyć ilość opinii na stronie?

Po zakupie produktu w sklepie internetowym warto wysłać wiadomość mailową z prośbą o pozostawienie recenzji produktu i zadowolenia z usług. Należy oczywiście dodać link, pod którym użytkownik będzie mógł napisać swoje wrażenia z dokonanej transakcji.

Przykład:

recenzja

  1. Zwiększenie ilości rejestracji do serwisu o 10% w ciągu 2 miesięcy

Dla wielu witryn ilość rejestracji to główny wskaźnik sukcesu. Jak zatem osiągnąć taki cel w zamierzonym czasie? Tutaj skupiłbym wszystkie możliwe działania: mailingi do osób, które nie dokonały, bądź nie dokończyły rejestracji, kampanie płatne, social media czy graficzne zmiany na stronach.

Jak możesz zauważyć, jest bardzo wiele możliwości zdobycia większej ilości rejestracji, ale pamiętaj, że użytkownik zarejestruje się wtedy, kiedy zostanie do tego zachęcony. Mam tu na myśli atrakcyjne rabaty dla zarejestrowanych lub darmowy ebook.

Przykład:

rejestracja

  1. Zwiększenie wejść na stronę z urządzeń mobilnych o 10%

 

W dobie smartfonów nie trzeba mówić, jak bardzo duży wpływ mają wejścia na naszą stronę z urządzeń mobilnych. Jeżeli chciałbyś zwiększyć wejścia na własną stronę mobilną, to w mojej opinii warto tutaj zapoznać się z tematyką kierowania reklam Google AdWords na urządzenia mobilne.

 

W tym punkcie pamiętaj jednak, że stronę mobilną powinieneś nie tylko mieć, ale żeby była ona również intuicyjna dla użytkownika. Nie zależy nam przecież na „pustym” ruchu, który tylko przeleci przez naszą stronę po to, aby polepszyć statystyki.

 

  1. Zmniejszenie czasu wczytywania witryny o 10% w czasie 2 miesięcy

Przede wszystkim to zadanie tyczy się programistów. To ich zadaniem jest odpowiednie skompresowanie plików HTML, CSS, JS lub PHP, aby strona ważyła jak najmniej, a co za tym idzie, działała szybciej.

Jeżeli masz kontakt z programistami, którzy tworzyli Twoją stronę, skontaktuj się z nimi natychmiast, gdyż zostały tylko 2 miesiące na osiągnięcie celu.

 

  1. Zmniejszenie współczynnika odrzuceń o 15% w ciągu 6 miesięcy

Współczynnik odrzuceń to procentowy stosunek liczby wejść na stronę, które zakończyły się oglądnięciem tylko jednej podstrony, do ogólnej liczby wejść na stronę. Wniosek nasuwa się bardzo prosty. Musisz zadbać zarówno o oprawę graficzną, jak i ciekawy content, aby przekonać użytkownika, aby pozostał na Twojej witrynie.

 

  1. Zwiększenie ilości połączeń na infolinię o 5% w ciągu 2 miesięcy

Poprzez stronę internetową można również zwiększyć ilość efektywnych połączeń telefonicznych, którą będziesz wykonywał.

Moim zdaniem najlepszym sposobem jest pokazania okienka, w którym użytkownik może podać numer swojego telefonu, a Ty zapewnisz go, że oddzwonisz do niego za parę minut. Ta metoda jest naprawdę skuteczna!

Przykład:

newsletter

Prawdą jest, że większość z tych celów będziesz mógł śledzić za pomocą Google Analyticsa. Jeżeli czytałeś ostatni mój artykuł, to pewnie wiesz, że tworzę jeden z największych i kompleksowych kursów wideo w Polsce właśnie na temat tego narzędzia. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, możesz zapisać się do mojego newslettera, który znajduje się poniżej.

10 najpopularniejszych celów witryny i sposoby jak je osiągnąć
Oceń ten artykuł

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz