Trendy SEO w 2017 roku!

W czasie pisania tego artykułu właśnie tworzę swój drugi kurs wideo o trendach w SEO w roku 2017 w języku angielskim. Jednakże nie chcę zostawiać „na lodzie” moich krajanów 🙂 . Zatem w 5 punktach opiszę na czym warto się skupić w 2017, aby poprawić swoją pozycję w Google.

 

Wyszukiwanie głosowe

Jest to nowość, która chyba już na zawsze zawładnęła światem online. Mamy już głosowe asystentki, czyli Siri oraz Cortanę, a więc czas, aby nasze zapytania w Google’u można było obsługiwać za pomocą naszego głosu. Myślę, że to bardzo fajne usprawnienie samej funkcjonalności wyszukiwania, bo nie musimy od tego momentu wszystkiego wpisywać ręcznie. Wyobraź sobie, że stoisz na przystanku w temperaturze -20 stopni. Jak myślisz? Będzie Ci się chciało zdejmować rękawiczkę? No chyba nie J W tym przypadku wyszukiwanie głosowe sprawdzi się idealnie.

 

Certyfikat SSL

Posiadając własny sklep internetowy, doskonale wiesz, że nie ma nic cenniejszego niż bezpieczeństwo Twoich klientów. Zastanów się, kto chciałby powierzać swoje pieniądze komuś, kto nie potrafi poprawnie i bezpiecznie zachować danych osobowych. Z pomocą przychodzi posiadanie certyfikatu SSL, czyli lepiej znanego jako HTTPS. Na pierwszy rzut oka charakteryzuje się zieloną kłódeczką przy adresie URL, ale tak naprawdę powoduje, że dane są odpowiednio szyfrowane tak aby, jak najbardziej uprzykrzyć życie hakerom. Czym jest dokładnie certyfikat SSL i gdzie można go kupić, dowiesz się z poniższego filmu.

 

Mobile

Rok 2016 oczywiście po raz kolejny był okrzyknięty „rokiem mobilnym”. Jest to powoli nużące, gdyż dwa poprzednie lata również była tak samo nazwane i muszę przyznać, że dużo zmieniło się w tej materii, ale nie na tyle, aby cały świat online’owy przeniósł się wprost na naszego smartfona. Oczywiście idący postęp widać coraz bardziej. Był to z pewnością przełomowy rok dla wielu firm, które postanowiły przejść na rynek mobile, ale czy rok 2017 przeniesie nas do zupełnie nowej, mobile’owej rzeczywistości?  Wierzę w to i mam nadzieję, że tak będzie.

 

Rok budowania strategii

Rok 2017 w mojej opinii będzie rokiem, w którym większą wagę będzie się przywiązywało do budowania strategii SEO marek. W ostatnich latach wiele firm dawało się ponieść emocjom i od razu wdrażali nowe funkcjonalności, o których przeczytali z zagranicznych blogów. Efekty jednak nie były zadowalające. W tym roku wszystkie osoby, które odpowiadają w firmie za SEO bądź kierują agencją SEO, powinny już na początku roku usiąść ze swoimi pracownikami i opracować plan, który spowoduje, że działania do 31 grudnia 2017 będą zaplanowane. Oczywiście z możliwością drobnych zmian, bo kto wie, co nam przygotuje Google za pół roku.

 

Szybkość witryny

Wolne i ślamazarne strony są coraz bardziej piętnowane przez Google. Można z łatwością zauważyć, że w rankingach Google lecą one w dół z bardzo dużą szybkością (odwrotnie proporcjonalną do czasu ich ładowania 🙂 ). Dlaczego tak jest? Gigant z Mountain View przede wszystkim chce, aby każdy z użytkowników czuł się wygodnie na stronach internetowych, które są przez niego promowane na pierwszych wynikach wyszukiwania. Dlatego w tym roku nie ma miejsca na strony, które ładują się po 5 sekund. Jeżeli Twoja witryna ładuje się w takim czasie, koniecznie porozmawiaj ze swoim działem programistów. Na pewno coś wymyślicie!

 

Przedstawiłem 5 aspektów w działaniach SEO, na które warto zwracać uwagę w 2017 roku. Na które z nich chcesz skupić się najbardziej? Na odpowiedzi tradycyjnie czekam w komentarzach poniżej.

Trendy SEO w 2017 roku!
Oceń ten artykuł

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz