8 metod, które skutecznie przekonają klienta do zakupów – cz.2

W zeszłym tygodniu opisywałem pierwsze 4 metody, które skutecznie potrafią przekonać użytkownika do zakupów w Twoim sklepie internetowym. Dziś jednak powracamy do tematu i z miłą chęcią prezentuję drugą część tego mini-cyklu. 🙂

 

Landing Page

Dedykowany landing page potrafi naprawdę zdziałać cuda. Powstaje jednak pytanie, jak stworzyć go poprawnie.

Elementy, które powinien zawierać każdy landing page:

  • wartość dodana (darmowy materiał, zapis na newsletter itp.)
  • wezwanie do działania
  • wypisane profity, jakie zyskuje użytkownik po zapisie
  • przyciągająca grafika
  • spełnianie zasady „jeden cel na jednym landing page’u”

Tak pokrótce można opisać prawidłowo zbudowany landing page. Jak zatem można kierować na niego ruch? Można to robić dla przykładu przez płatną promocję.

Załóżmy, że masz 1000zł na kampanię, a pozyskanie jednego kliknięcia wynosi 1zł, czyli 1000 osób przeszło na Twojego landing page’a z płatnych działań. Następnie na nim oferujemy produkt w bardzo niskiej cenie. Z tej promocji korzysta 8% osób, czyli 80 użytkowników. Następnie takim ludziom można oferować produkty w wyższych cenach.

Jak możesz zauważyć w bardzo krótkim lejku sprzedażowym jesteśmy w stanie pozyskać bardzo dobrych klientów (pod względem jakościowym).

 

Ostatnie promocje

Jeżeli Twój biznes ma za sobą już, chociażby jedną większą promocję, to z pewnością zauważyłeś w niej braki, które można naprawić w przyszłości. Jeśli planujesz właśnie teraz następną promocję, to zajrzyj do statystyk i analiz poprzednich kampanii i oceń, co działało bardzo dobrze i warto to powtórzyć, a co nie dawało zamierzonych efektów. Zobaczysz, że wyciągniesz z tego bardzo dużo pożytecznych informacji. Świetnie pasuje tutaj powiedzenie: „Człowiek uczy się na swoich błędach”.

Jeżeli jednak nie robiłeś większej promocji w swoim biznesie, to nic straconego! Już teraz zaplanuj, na które elementy warto zwrócić uwagę podczas kampanii i gromadź wszelkie notatki. Jeżeli odpowiednio to teraz rozegrasz, to w przyszłości z łatwością będziesz mógł użyć poprzedniego szablonu działań promocyjnych (oczywiście, jeżeli będzie on skuteczny).

 

Optymalizacja strony internetowej

Ciągła optymalizacja strony to kolejny aspekt, który jest często pomijany przez specjalistów. Twierdzą, że raz postawiona witryna na zawsze będzie cieszyła oko wielu użytkowników. Niestety tak nie jest! Naszym zadaniem jest odpowiednie testowanie wielu elementów na naszej stronie. Z pewnością przydadzą się do tego testy A/B, które w bardzo wiarygodny sposób pokazują nam, który element na stronie bardziej przekonuje użytkownika do dokonania konwersji, niż inny.

 

Przykład:

Testujemy kolor przycisku „Zapisz się już teraz” na naszym landing page’u.

100 osobom pokazujemy LP, na którym przycisk ma kolor zielony.

Kolejnym 100 osobom pokazujemy w tym samym czasie identyczny LP, tylko ze zmienionym kolorem na niebieski.

Okazuje się, że kolor zielony ma większy poziom konwersji niż kolor niebieski.

W tym momencie obecny etap kończy się, lecz oczywiście można to badać dalej, np.: używając koloru czerwonego.

 

Polityka cenowa

Ustalenie polityki cenowej będzie decydowało o tym, czy nasza promocja powiedzie się pod względem finansowym. Nie obędzie się bez stworzenia odpowiedniej strategii cenowej. Rozplanuj sobie, po ile będziesz sprzedawać swój produkt lub usługę, jakie rabaty uwzględnisz, ile podatku trzeba będzie zapłacić oraz ile tak naprawdę trafi do Twojej kieszeni. Planowanie polityki cenowej jeszcze przed promocją uchroni Cię przed sytuacją, w której przy podsumowaniu kampanii okaże się, że wyprzedając cały asortyment, udało się zarobić tylko na „małe piwko”.

8 metod, które skutecznie przekonają klienta do zakupów – cz.2
Oceń ten artykuł

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz