8 metod, które skutecznie przekonają klienta do zakupów – cz.1

Dochody sklepu internetowego przede wszystkim opierają się na sprzedaży. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jakie są jednak konkretne metody sprzedaży i komunikacji, aby na dobre zostać w pamięci Twojego użytkownika, aby zaczął on wydawać pieniądze właśnie w Twoim sklepie internetowym. Mam dla Ciebie 8 metod, które skutecznie przekonają przyszłego klienta do zakupów. Całość postanowiłem podzielić na 2 części. Pierwszą opisuje poniżej, a drugą omówię w następnym artykule.

Sprzedaż up-sellowa i cross-sellowa

Sprzedaż up-sellowa oraz cross-sellowa to kolejna wspaniała metoda na zmianę zwykłego użytkownika sklepu internetowego w wartościowego klienta.

Sprzedaż up-sellowa może mieć miejsce wtedy, gdy użytkownik dokonuje zakupu, np.: jakiejś usługi za 100 zł. W tym samym momencie sprzedawca oferuje mu rozszerzenie pakietu usług za dodatkowe 50 zł. W taki sposób klient nie wyda u nas 100 zł, a 150 zł.

Gdzie można spotkać sprzedaż up-sellową w życiu codziennym? Świetnym przykładem są bary szybkiej obsługi. Kupując jakiś zestaw, sprzedający zazwyczaj proponują frytki za 1 zł lub powiększenie napoju za 3 zł. To jest właśnie up-sell w czystej postaci!

A co ze sprzedażą cross-sellową? Ją najłatwiej porównać do kupna gitary. Po wrzuceniu jej do koszyka zakupowego sklep oferuje nam produkty komplementarne, czyli takie, które są z nią ściśle powiązane, np.: futerał lub kostka do gry. Muszę przyznać, że „złapałem” się na to nie raz!

upsell-crosssell

Okienko pop-up

Wyskakujący pop-up to częsty sposób na zwiększenie ilości zapisów na newsletter, ebook lub jakieś inne dobro. Ważną rzeczą, o której część sprzedawców zapomina, jest czas po jakim pop-up wyskakuje na stronie. Niekiedy pojawia się on od razu po wejściu na stronę, a jest to błędem! Skąd użytkownik może wiedzieć, że Twoja strona jest godna zaufania, jak od razu jest zachęcony do zapisu na newsletter. Pozwól mu zapoznać się z Twoją stroną! Najlepiej jak pop-up będzie pokazywany po 30-50 sekundach. Wszystko jednak zależy od tego, ile czasu spędzają użytkownicy na Twojej stronie.

Poniżej przykład dobrze zaprojektowanego pop-upu. Mamy na nim wyraźnie zaznaczone wezwanie do działania, wartość dodaną (dobre jakościowo materiały za darmo) oraz grafikę, która spina to wszystko w spójną całość.

pop-up

E-mail Marketing

O sile e-mail marketingu napisano już nie jeden artykuł, a nawet książkę. Wielu marketerów odrzuca w dzisiejszych czasach wszelkie zalety, jakie niesie ze sobą wiadomość mailowa. Zawsze się zastanawiam się, dlaczego tak jest. Czy oni naprawdę myślą, że e-mail umiera? Oczywiście, że nie! E-mail marketing to zawsze pierwsza rzecz, którą planuję w komunikacji. Nie jest ważne czy przez tę wiadomość chcę wysłać ciekawy, edukacyjny content, czy zwykłą ofertę sprzedażową, e-mail marketing jest naprawdę zabójczy. Jeżeli więc już dawno porzuciłeś ten rodzaj komunikacji, to zmień to. Zobaczysz, jakie przyniesie to pozytywne skutki.

Social Media

Social media to doskonałe źródło komunikacji z Twoimi klientami, bądź fanami Twojej marki. Nie przez przypadek użyłem słowa „komunikacja”. Twój profil na Facebooku lub na Instagramie powinien być miejscem, gdzie możesz porozmawiać ze swoimi użytkownikami, czyli poznać ich problemy, potrzeby oraz opinie na temat Twoich produktów lub usług. Wszystko wygląda pięknie, ale często widzimy profile, które mają za zadanie tylko i wyłącznie sprzedawać. Codziennie użytkownik jest zasypywany mnóstwem ofert bądź słodkich kotków z Internetu, które tak naprawdę pełnią funkcję „zapchajdziur”. Takie profile zdają się mówić do użytkownika: „Wysłuchaj co mam do powiedzenia, a potem milcz!”. To jest naprawdę słabe…

Jak zatem zaplanować taką komunikację? Zobacz, jak robią tą najlepsi!

tymbark

castorama

4 kolejne metody zostaną opisane już za tydzień! Mam teraz do Was pytanie: W jakim stopniu i czy w ogóle używacie wyżej wymienionych metod? 🙂

8 metod, które skutecznie przekonają klienta do zakupów – cz.1
Oceń ten artykuł

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz