9 rad, które pozwolą zwiększyć zaufanie e-sklepu

Według niektórych statystyk ponad 20% osób w Polsce nigdy nie kupowała online. Po części są to ludzie starsi, którzy nie do końca są obyci z nowymi technologiami. Część jednak to ludzie w sile wieku, czyli tacy, którzy należą do tzw. „pokolenia Y”. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy, że nie kupują za pomocą Internetu?

Co mówią badania?

Głównym problemem, jaki najczęściej wynika z wielu ankiet tworzonych przez różnorakie instytucje, jest brak bogatej treści, która opisuje produkt. Taki opis zazwyczaj posiada dwa lub trzy krótkie zdania, które mają przekonać potencjalnego klienta do zakupu. Tak nie będzie…

Zaraz po braku wystarczających informacji o produkcie stoi brak wszelkich „znaków bezpieczeństwa”, czyli dla przykładu logo Gwarancji Jakości czy Zaufanego Sprzedawcy. Bez dwóch zdań warto zadbać o takie znaki na Twojej stronie, gdyż z pewnością wzbudzi to zaufanie Twoich e-klientów.

Jako trzeci w kolejce był podawany brak widocznych danych kontaktowych do sklepu. Zawsze warto mieć go nawet na stronie głównie, gdyż klient od razu będzie wiedział, że może z Tobą się skontaktować, jeżeli będzie miał problem. Wzbudzi to zaufanie? Wzbudzi!

W jaki sposób można jeszcze wzbudzić zaufanie w swoim sklepie internetowym?

Opisy produktów jako priorytet

Stosuj unikalne opisy swoich produktów. Zadbaj o to, aby opisy nie różniły się tylko dwoma słowami, gdyż będzie to wyglądało trochę słabo. Jeżeli masz 1000 produktów w swoim e-sklepie to z pewnością zajmie to trochę czasu, ale myślę, że na pewno warto to zrobić i ta inwestycja zwróci Ci się w szybkim tempie.

Możesz skorzystać z mieszarki wyrazów.

Rola jakości zdjęć

Kolejną bardzo ważną kwestią jest dobra jakość zdjęć. Foto wykonane za pomocą lustrzanki lepiej zobrazuje przydatność danego produktu niż zdjęcie wykonane telefonem komórkowym. Jeżeli nie masz dobrego aparatu. Zainwestuj w niego! Naprawdę warto.

Tempo reakcji na zapytania

Często piętą achillesową sprzedawców jest wolne odpisywanie na maile (lub rzadkie odbieranie telefonów). Może tutaj dostrzegasz swoją szansę na wybicie się wśród konkurentów? Pracując przy komputerze, zawsze miej włączonego Outlooka lub inny program pocztowy i ustal sobie maksymalny czas, po jakim odpiszesz na każdą wiadomość, np.: 5 minut. Naprawdę potrafi to zmobilizować!

Opinie klientów

Referencje są bardzo ważnym aspektem nie tylko sklepu internetowego. W życiu codziennym często chcemy korzystać z usług fachowca, który cieszy się dobrą opinią, bo wiemy, że u nas też będzie mógł zdziałać cuda. Podobnie jest w e-sklepie. Od samego początku zbieraj dobre opinie od klientów. Najlepszym rozwiązaniem będzie podarowanie skromnego prezentu osobie, która napisze kilka zdań o Twojej marce. W końcu poświęca ona swój czas, aby w pewnym sensie wypromować Twój sklep.

Blog ekspercki

Jeżeli czujesz się na siłach, to świetnym rozwiązaniem będzie prowadzenie bloga eksperckiego. Nic tak nie motywuje do zakupu w sklepie, jak profesjonalizm i wiedza sprzedawcy. Wpis na Twoim blogu nie musi się pojawiać codziennie. Dobrze, jeżeli skrobniesz coś chociaż raz na dwa tygodnie.

Zdjęcia pracowników

Zdjęcia Twoich pracowników również są super pomysłem na wzbudzenie zaufania wśród klientów. Fajnie to wygląda, gdy masz 5 pracowników. Gorzej, gdy masz ich 50 i więcej, bo trudno ich umieścić na stronie. Oczywiście zachęcam Cię do używania prawdziwych zdjęć Twoich pracowników, a nie „Googlowskich” (jak to poniżej), ale chyba o tym nawet nie muszę wspominać. 🙂

zaufanie e-sklepu

Opcje i koszta dostawy

Wisienką na torcie wśród wizualnego wzbudzania zaufania jest dokładne rozpisanie opcji i kosztów dostawy. Osobiście bardzo często patrzę na takie informacje, gdyż kupując przedmiot za 10 zł, nie chcę płacić za przesyłkę 20 zł. Miej to na uwadze. Stworzenie takich informacji może zająć troszkę czasu, gdyż należy to logistycznie „ogarnąć”, ale efekty mogą być naprawdę ciekawe.

Współpraca z partnerem

Jeżeli jesteś otwarty na współpracę, to zawsze szukaj partnera, który jest „większy” od Ciebie. W ten sposób działa zasada „przydzielonego zaufania”. Jeżeli Twój partner ma wysokie oceny, to osoby, które wiedzą, że łączy Was więź partnerska, od razu lepiej postrzegają Twój sklep.

Używanie protokołu SSL

Na koniec porada techniczna. Korzystaj z SSL, czyli protokołu sieciowego odpowiadającego za bezpieczne połączenia internetowe.

SSL_zaufanie e-sklepu

Są dwie główne korzyści, które da Ci posiadanie SSL:

  1. Wzrost zaufania wśród klientów
  2. Poprawa pozycji strony

Podsumowanie

Prace nad polepszeniem wizerunku trwają praktycznie cały czas. Jedna poprawiona rzecz nie oznacza, że już nigdy nie będziemy musieli wracać do danego tematu. Wręcz przeciwnie! Obserwuj dokonane zmiany, czy dają wymierne skutki. Jeżeli nie, to koniecznie musisz to poprawić. Again and again…

9 rad, które pozwolą zwiększyć zaufanie e-sklepu
Oceń ten artykuł

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz